Om skolen

Bruno Dormann er primært stifter og initiativtager, men der kommer ofte meget rutinerede blæsere forbi og lærer fra sig og blæser med os.

Bruno har spillet på jagthorn i over 40 år, og de sidste 20 år. Både solo og gruppe i AROS-Aarhus & Omegns Jagthornsblæsere, og har deltaget i massevis af mesterskaber både herhjemme og i Nordtyskland. Bruno blæser på både Fúrst Pless horn – det lille som oftest bruges i skoven, men spiller også på Parforce og ES horn.

Resultat Forbunds Mesterskab (DM) 2019:
B-klasse Gruppe: 1. plads med 1284 point

Resultat duelighedsprøve 2019:
Bronze solo – 2., 3., og 4. plads
Sølv solo – 4. plads
Guld solo – 2. og 4. plads
Bronze gruppe – 2. plads
Guld gruppe – 2. plads

Resultat duelighedsprøve 2018:
Bronze gruppe – 3. plads
Guld gruppe – 1. plads + pokalen for 2018
Bronze solo Fürst Plees – 1. og 3. plads
Bronze solo Paraforze – 1. plads
Sølv solo Fürst Plees – 2. og 3. plads
Guld solo Fürst Pless – 2. og 4. plads

Historien bag

Skolen blev stiftet i 2012 og siden er det kun gået fremad – dog med en lille pause da Aarhus Kommune solgte “vores” spillested, det tidligere traktørsted Ny Mølle i Kasted i 2014. Dog spiller vi i dag – fra primo februar 2016 igen – i lokaler med en fantastisk akustik, og som også er beliggende bekvemt såfremt nogen kommer med bus eller cykel.